منتفی شدن مستند «خرمدین» و کمدیهایی که مثل موریانه سینما را میخورند
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۰۲۱۵۸
جمیل رستمی که فیلم «بیتار»ش به دلیل اختلافهایی هنوز تکمیل نشده و اجازه ساخت مستندی از قتل بابک خرمدین را هم پیدا نکرد، قصد دارد یک فیلم سینمایی جدید و یک سریال برای شبکه نمایش خانگی بسازد.
جمیل رستمی که این روزها مشغول نوشتن برای پروژههای جدید خود است در گفتوگویی با ایران اکونومیست درباره سرانجام فیلم سینمایی «بیتار» که سال ۱۳۹۸ در مرحله ساخت بود توضیح داد: به دلیل اختلاف با تهیهکننده چند روزی از فیلمبرداری باقی مانده که البته اگر هم نتوانیم کار را پیش ببریم با ویژوال افکت دقیق میتوان جایگزین کرد ولی صحنههای آخر فیلم به استناد مصوبه فارابی که پروژه را حمایت مالی کرده، باقی مانده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او که به تازگی برای دریافت پروانه ساخت فیلم «ژانی گهل» که در خارج از ایران تولید شده و در سال ۲۰۰۸ به اسکار معرفی شده بود، به سازمان سینمایی درخواست مجوز داده است، درباره فعالیتهای جدیدش گفت که قصد دارد یک فیلم سینمایی و یک سریال برای شبکه نمایش خانگی را شروع کند و گفت : امیدوارم به زودی بتواند آنها را به پیش تولید برساند.
رستمی درباره اینکه چه شده که او هم از سینما سراغ شبکه نمایش خانگی رفته است؟ گفت: به نظر میرسد شبکه نمایش خانگی بازار داغتری نسبت به سینما دارد چون اقتصاد، ستون اساسی سینماست. البته این شبکه هم - با احترام به دوستان - وضعیتی دارد که انگار باید ۳۰ سال را هم آنجا طی کنید. یک دنیای دیگر و انگار یک کشور دیگری است. سختیهای خاص خودش را دارد و ما فعلا در مرحله نگارش فیلمنامه و رایزنی هستیم.
او افزود: در هفته های آینده برای گرفتن مجوز اقدام میکنیم ولی هنوز با پلتفرمی صحبت نکردیم چون ما تعیین کننده بازار نیستیم، بخصوص آنکه، نوع فیلمسازی که من با آن شناخته میشوم ممکن است خیلی زیاد باب دل همه نباشد و قطعا نگرانیهایی دارند که ما هنریساز هستیم و شاید مخاطب را خوب نشناسیم؛ البته از نظر آنها.
کارگردان «مرثیه برف» که یک سریال اجتماعی را خواهد ساخت، درباره اینکه آیا نمیخواهد سراغ ژانر کمدی که این روزها بیشتر طرفدار دارد برود؟ گفت: من توانایی ساخت کمدی ندارم ضمن اینکه به نظرم همه دوستان پخشکننده و سازنده (کمدی) در سینما، خودشان هم خوب میدانند که چه میکنند و فقط شرایط روز و روزمرگی را میبینند که صندلیها از مخاطب پر است ولی نمیدانند چه آسیبهایی با این نوع آثار به سینما میزنند. این کار مثل موریانه در حال خوردن و از بین بردن فرهنگ و سینمای کشور است که بیش از صد سال برای آن زحمت کشیده شده است.
او در پایان درباره مستندی که میخواست از ماجرای قتل بابک خرمدین که به دست والدینش کشته شد، بسازد هم گفت: چند جلسه نزد مقامات وزارت دادگستری رفتم که خیلی هم محبت کردند و استقبال کردند ولی در آخر یک نه محترمانه به من گفتند که قانون اجازه نمیدهد بویژه آنکه از این دست پروندهها با شرایط سختتر و پیچیدهتر بسیار زیاد است اما این یک مورد بخاطر شخص بابک خرمدین و توجه رسانهها مطرح شد. البته من هم قصد نداشتم به لحاظ خبری روی این اتفاق کار کنم بلکه میخواستم با بُعد سینمایی و روانکاوانه قضیه را ببینم که متاسفانه نشد. همچنین ستون اصلی روایتی که من در نظر داشتم پدر بابک خرمدین بود که از دنیا رفت و دیگر شرایط مهیا نبود.
منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جمیل رستمی
منبع: ایران اکونومیست
کلیدواژه: جمیل رستمی شبکه نمایش خانگی بابک خرمدین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پارسا پیروزفر و اخاذی از زنان ثروتمند ؛ سکانسی که پربازدید شد | ببینید
به گزارش همشهری آنلاین، عاشقانه تاریخی «مست عشق» با حضور پارسا پیروزفر و شهاب حسینی که این روزها رکورد گیشه سینما را با ۵۰۸,۶۸۷,۵۲۵,۰۰۰ ریال در کمتر از دو هفته شکسته، دوباره اسم پارسا پیروزفر را نقل محافل سینمایی کرده است. این درحالی است که به زعم منتقدان جدی این فیلم هم با وجود ایراد و اشکال های فراوان، حضور چهره کاریزماتیک و محبوب این بازیگر روی پرده نقره ای یکی از دلایل اقبال و فروش این فیلم یه حساب میآید. به نظر میرسد پارسا پیروزفر که همچنان در شمایل جوان خوش سیما و معصوم سینما ۵۰ سالگی را از سر گذرانده، مسیر حرفهای و بی حاشیه اش را در سینما به آرامی طی میکند.
پیروزفر با داشتن چهره، فیزیک و استایل بازی منحصر به خودش، شانس بازی در نقش های منفی و بدمن های سینما به ندرت، نصیبش شده و همان معدود نقشهای منفی سینما نظیر یوسف «مهمان مامان» مهرجویی یا بهمن خان سریال «یاغی» بیشتر از ایجاد تنفر و انزجار، مخاطب را با او سمپات میکند.
فیلم سینمایی «نقاب» و نقشی که پارسا پیروزفر در آن دارد شاید تنها موقعیت سینمایی است که به پارسا پیروزفر جوان این فرصت را داد تا شرارت و خباثت را از پشت چشمان معصومش بیرون بکشد و شمایلی متفاوت از پارسای محبوب را به رخ مخاطب بکشد.
فیلمی ساخته کاظم راستگفتار که یکی از پدیدههای گیشه سال ۱۳۸۴ شد و سکانسهایی از آن همچنان در میان طرفداران و مخاطبان سینما دست به دست می شود. پارسا پیروزفر در این فیلم نقش پسر خوشسیما اما شیادی را بازی میکند که علاوه بر تبحر در قمار و بازی پوکر با ورود به زندگی زنان ثروتمند از آنان اخاذی میکند. او با امین حیایی همدست میشود و به سراغ زنان ساده اما سرمایه دار میرود و با رابطه گرفتن و فیلمبرداری و تهدید و اخاذیهای کلان از آنها جدا میشود.
کاراکتر نیما در فیلم «نقاب» تا قبل از قاچاقچی بیرحم سریال «یاغی» تنها نقش منفی کارنامه حرفهای این بازیگر محسوب میشود.
فیلم رکوردشکنی که نقدهای تند و تیزی را متحمل شد ؛ ماجرای مست عشق پارساپیروزفر و شهاب حسینی | وقتی کمدی دیگر پیشتاز فروش نیست
کد خبر 849570 منبع: همشهری آنلاین برچسبها خبر مهم پارسا پیروزفر بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران